Ahad, 17 Februari 2013

Menanam Serai

Kelana Musafir menulis....
Kali ini pula saya ingin menunjukkan serai yang saya tanam sebelum saya pergi ke Sungai Buloh
 Senang jer tanam serai ni. Jika untuk cara tanam banyak. Cangkul sekali pastu pacak jer.
 ini pun baru sikit jer. nanti saya akan penuhkan kebun saya ini dengan serai. hi hi hi
Benih member saya sponsor. hi hi hi. ambik free. kih kih kih
Dulu memang saya pernah buat projek serai. sebelum saya tanam pisang, kebun saya ni saya tanam dengan serai semuanya. masa tu ada orang nak beli
semuanya sekali. apa lagi kami bertiga buat projek serai. tiba-tiba diorang tak mau pulak beli serai kami.
sekarang kami jual kat kedai-kedai makan sekitar Batang Kali.
Harga kalau 100 batang serai kami jual RM8. Ha ha ha ok tak tu.
100 batang dalam 3 rumpun dah dapat

3 ulasan:

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. berkata...

ooooo bagus2..berbudi pada tanah..tak rugi..serai org guna tiap hari apatah lgi menjelang posa dan raya..

Unknown berkata...

hi hi hi. terima kasih. tapi baru sikit. biasalah nak tunggu benih free. ambik banyak2 malu pulak.
skang baru ada 100 rumpun tu pun tanam berperingkat2.
tak penuh lagi kebun

Unknown berkata...

nanti kalau dah naik nampak dah hidup tu saya ambik gambar lagi. skang pun dah hidup tapi tak nampak segar lagi. nyawa2 ikan. hi hi hi