Isnin, 27 Mei 2013

Bila Cukai kereta nak turun?. aku tunggu ni.

Manifesto BN dan juga Manifesto PR menurunkan harga cukai kereta menarik minat aku pada pru ke 13 yang lepas. Siapa sahaja yang menang akan menurunkan harga cukai kereta.

Aku berkira-kira hendak membeli sebuah kerata yang kecil untuk perjalanan ke pasar atau perjalanan yang dekat umpamanya ke tempat kursus, mesyuarat dan sebagainya kerana sekarang ini aku hanya mempunyai sebuah kereta yang digunakan oleh isteriku manakala aku pergi ke tempat kerja dengan menggunakan motor cabuk sahaja. apabila hari hujan atau bila ada kursus, mesyuarat, pergi kuliah aku memerlukan sebuah kereta.



Jadi pada pilihanraya yang lepas aku berkira-kira sesiapa pun yang menang tentu cukai kereta akan turun. Tapi sampai ke hari ini harga kereta tidak lagi turun atau berkira-kira akan turun. Eh. eh diorang buat menifesto apa ya. sebelum ini tak kaji ke dulu. tak fikir ke dulu bagaimana hendak melaksanakan sesuatu menifesto yang telah di bentangkan.

Sekarang ini ada yang mengatakan jika harga kereta baru turun.
Bagaimana pula dengan kereta terpakai. tentu juga kena diturunkan. sudah tentu mereka akan rugi kerana telah membeli dengan harga yang mahal sedangkan terpaksa menjualkan dengan harga bawah harga belian.
Bagi aku perkara itu sepatutnya telah dikaji sebelum berjanjji. Takkan sedap mulut jer berjanjji lepas tu baru nak kaji.
walaupun begitu aku akan tunggu selama 6 bulan lagi untuk membeli kereta baru.
Bagi memberi peluang kepada kerajaan untuk melaksanakan penurunan harga kereta.
kalau tidak turun lagi tak taulah.
janji ke hapa.

aku hanya rakyat biasa.
rakyat yang senang tertipu dan boleh ditipu

Tiada ulasan: